The Influence Of Marketing Mix On Customer Loyalty At Indomaret In The Talang Empat Area Of Central Bengkulu
DOI:
https://doi.org/10.53697/emba.v3i2.1535Keywords:
Marketing MIX, Loyalty, CustomersAbstract
Marketing is one of the starting points for introducing products to customers and this will be very important because it will be related to the benefits that will be obtained by the business. This research aims to determine the effect of location, price, product and promotion on customer’s loyalty at Indomaret in the region of Talang Empat in Central Bengkulu Regency. This type of research is correlational, namely research to determine the effect and level of effect between two or more variables without any attempt to influence these variables. The sample in this study used an accidental sampling technique, where the population was sampled at Indomaret in the region of Talang Empat in Central Bengkulu Regency when researchers conducted research totaling 105 people. Based on the results of research on the effect of location, product, price and promotion on customer’s loyalty at Indomaret in the region of Talang Empat in Central Bengkulu Regency, the results obtained are that the F sig. value is 0.006 < 0.05 and and Fcount> Ftable (8.028> 2.47), therefore it can be concluded that together The same location, product, price and promotion influenced the customer’s loyalty at Indomaret in the region of Talang Empat in Central Bengkulu Regency.
References
Alma. 2023. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: CV Alfabeta.
Arikunto. 2016. Prosedur Penelitian. Jakarta: Rineka cipta.
Assauri. 2022. Manajemen Pemasaran (Dasar, Konsep & Strategi). Depok: PT. Raja Grafindo Persada.
Boyd, et. al. 2017. Manajemen Pemasaran Suatu Pendekatan. Strategis dengan Orientasi Global Edisi 2 Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Cannon, dkk. 2018. Pemasaran Dasar, Edisi 16. Jakarta: Salemba. Empat.
Etta. 2023. Perilaku dan Loyalitas Konsumen. Bandung: CV Alfabeta.
Engel. 2022. Perilaku Konsumen . Jakarta: Binarupa Aksara.
Fraenkel dan Wallen. 2018. Howto Design and Evaluate. Research in Education 8th Edition. Boston: McGraw-Hill Higher Education.
Ginting. 2022. Perancangan Produk. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Gregorius. 2012. Strategi dan Program Pemasaran. Yogyakarta : Andi Offset.
Hair J.F., et al. 2010.Multivariate Data Analysis.Seventh Edition. New Jersey: Pearson Prentice Hall.
Halim. 2020. Akuntansi Sektor Publik: Akuntansi Keuangan Daerah. Jakarta : Salemba Empat.
Harsanti. 2016. Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Loyalitas Konsumen Melalui Kepuasan Konsumen Di Matahari Delta Plaza Surabaya. Skripsi. Manajemen. Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia (Stiesia) Surabaya
Hasan. 2020. Marketing dan Kasus-Kasus Pilihan. Yogyakarta : CAPS.
Heizer. 2022. Manajemen Operasi. Edisi Sebelas. Jakarta: Salemba Empat.
Herry dan Djaslim. 2020. Dasar-dasar Pemasaran. Bandung : Linda Karya.
Kotler. 2022. Manajemen Pemasaran. Edisi Mileinium. Jakarta : PT. Indeks Kelompok Gramedia.
Kotler dan Armstrong. 2022. Prinsip-prinsip pemasaran, Edisi kedua belas, Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler dan Keller. 2017. Manajemen Pemasaran. Jilid I. Edisi Ke 13. Jakarta: Erlangga.
Lamb et. al. 2020. Pemasaran. Edisi Pertama. Jakarta: Salemba Empat.
Lupiyoadi. 2021. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta : Salemba Empat.
Pamedi, Sholeh., A, dan Febliansah., M R. 2023. Pengaruh Marketing MIX Terhadap Loyalitas Konsumen Emping Jagung Pak Anang IKM Pak Anang Di Kecamatan Tebing Tinggi Empat Lawang Sumatera Selatan. Skripsi. Manajemen. Universitas Dehasen Bengkulu.
Rangkuti. 2019. Teknik Membedah Kasus Bisnis. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Ratih. 2019. Manajemen Corporate dan Strategi Pemasaran. Bandung: Alfabeta.
Reynaldi, Gede H., and Ni W. S. Suprapti. 2017.Pengaruh Bauran Pemasaran terhadap Loyalitas Pelanggan Mobil Merek ‘Honda' di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, vol. 6, no. 1,
Rolianto, Teram (2007) Pengaruh Marketing Mix Terhadap Loyalitas Konsumen Teh Celup Tambi Di Wonosobo. Skripsi Thesis, Universitas Muhammadiyah Surakarta
Siagian. 2021. Fungsi-Fungsi Manajerial Edisi Revisi. Jakarta : Bumi Aksara.
Silfan, Susanti., N, dan Rahman., A. 2020. Pengaruh Marketing MIX Terhadap Keputusan Pembelian Pada Toko Farell Mandiri Kabupaten Kaur. Skripsi Manajemen. Univeristas Dehasen Bengkulu
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif korelasional Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sunarto. 2023. Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Amus.
Supariyani. 2015. Pengaruh Harga dan Kualitas Pelayanan. Jakarta: Erlangga.
Suswardji. 2022. Pengaruh Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Bandung; Alfabeta.
Sutisna. 2023. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran, Edisis Kedua. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Suwarman. 2021. Perilaku Konsumen Teori Penerapannya dalam Pemasaran. Bandung: Gelar Pustaka Mandiri.
Stanton. 2016. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Swastha. 2023. Manajemen Pemasaran Modern. Jakarta:PT Raja Grafindo. Persada.
Tejakusuma. 2020. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
Tjiptono. 2017. Strategi Pemasaran. Yogyakarta : Penerbit Andi.
Utami. 2020. Manajemen Ritel, Strategi , dan Implementasi Operasional. Bisnis Ritel Modern di Indonesia. Jakarta: Salemba Empat.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 M.Wahyu Fadyllah Syahputra, Ida Ayu Made ER Meytha , Nurzam

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.