The Influence Of Product Quality And Price Perception On Interest In Buying Realme Smartphones At Cahaya Cell Argamakmur
DOI:
https://doi.org/10.53697/emak.v5i2.1609Keywords:
Product Quality, Price Perception Open Purchase IntentionAbstract
The aim of the research is to determine the influence of product quality and price perception on Smartphone Realme consumer buying interest at Cahaya Cell Argamakmur. And to find out which factors most dominantly influence consumer buying interest. This research used quantitative methods on 160 respondents. The population used in this research were consumers at Cahaya Cell Argamakmur and sampling in this research was a non-probability sampling technique. Based on the results of multiple linear regression, the regression equation Y = 5.347 + 0.225 (X1) + 0.261(X2) is obtained. The research results and hypothesis show that product quality and price perception have a partial or simultaneous positive effect on consumer purchase interest
Downloads
References
Aditya, W. L., & Immanuel, D. M. (2021). Pengaruh Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Calon Konsumen Cucu. Performa, 4(3), 360–371.
Agustina Heryati. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi, Dan Persepsi Harga Terhadap Keputusan Pembelian Fore. Pengaruh kompensasi dan beban kerja Terhadap loyalitas karyawan di departemen operasi PT. Pupuk Sriwidjaja Palembang, 1(2), 51–62.
Aptaguna, A., & Pitaloka, E. (2016). Pengaruh Kualitas Layanan Dan Harga Terhadap Minat Beli Jasa Go-Jek. Widyakala Journal, 3(2012), 49.
Cookson, M. D., & Stirk, P. M. R. (2019). Pengaruh Harga Kualitas Produk Dan Promosi Terhadap Minat beli Konsumen ( studi pada Villa Triviona di PT. Aek Nauli Medan). EKonomi Dan Bisnis, 13–33.
Fajar Nur Wibowo, Nenden Nur Anisa, N. W. (2023). Pengaruh Kualitas Produk, Dan Promosi, Terhadap Minat Beli Kopi Kenangan Di Purwokerto. Jurnal Apresiasi Ekonomi, 11(1), 190–199.
Febriani, R. (2021). Penyuluhan Peran Digital Marketing Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Umkm Keripik Ciping Desa Sukawana Curug Kota Serang. ABDI KARYA: Jurnal Pengabdian dan Pemberdayaan Masyarakat,3(2), 194–202.
Hapsoro, B. B., Palupiningdyah, & Slamet, A. (2019). Peran Digital Marketing sebagai Upaya Peningkatan Omset Penjualan Bagi Klaster UMKM di Kota Semarang. Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 23(2), 117–120.
Indika, D. R., & Jovita, C. (2017). Media Sosial Instagram Sebagai Sarana Promosi Untuk Meningkatkan Minat Beli Konsumen. Jurnal Bisnis Terapan, 1(01),25–32.
Kotler dan Keller. (2016). Pengaruh Kualitas Produk Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Keberlangsungan Usaha. Universitas Internasional Batam UIB Repository, 2017, 5–24.
Kumala, O. B. (2012). Pengaruh Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Konsumen
Pada Tune Hotels Kuta-Bali. Jakarta: Universitas Indonesia., 3642–3658.
Maimunah, S. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Persepsi Harga, Cita Rasa Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Loyalitas Konsumen. IQTISHAD equity Jurnal MANAJEMEN, 1(2), 57–68.
Marwanto, B., Welsa, H., & Kurniawan, I. S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk dan Persepsi Harga Terhadap Kepuasan dan Dampaknya Terhadap Minat Beli Ulang (pada Konsumen Produk Sayuran Cv Tani Organik Merapi Pakem Sleman). Jurnal Kolaboratif Sains, 5(2), 120–128.
Maryati, & Khoiri.M. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Toko Online Time Universe Studio. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 11(1), 542–550.
MPOC, lia dwi jayanti, & Brier, J. (2020). Pengaruh Persepsi Harga Dan Kepercayaan Terhadap Minat Beli Secara Online Saat Pandemi Covid-19 Masyarakat Millenia Di Jawa Tengah Dyah. Malaysian Palm Oil Council (MPOC), 21(1), 1–9.
Purnamawati, N. L. A., Mitariani, N. W. E., & Anggraini, N. P. N. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang Di Bandung Collection Kecamatan Kuta Utara, Badung. ISSN 2502-3632 (Online) ISSN 2356-0304 (Paper) Jurnal Online Internasional & Nasional Vol. 7 No.1, Januari – Juni 2019 Universitas 17 Agustus 1945 Jakarta, 53(9), 1689–1699.
Ramdhani, D., & Widyasari, S. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, Dan Citra Merek Terhadap Kepuasan Konsumen Dan Minat Beli Ulang Smartphone Realme Oppo. Fair Value, 4(3), 1651–1667.
Retnowulan, J. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Smartphone Realme Xiaomi. Jurnal Humaniora Universitas Bina Sarana Informatika, 17(2), 139–145.
Sari, N., & Khalid, J. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Persepsi Harga, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan di Sop Petir Iga Sapi Legok. Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 1(6), 2022.
Sartika, D. (2017). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Beli Ulang Produk You C 1000 Serta Dampaknya Terhadap Loyalitas Konsumen. Jurnal Penelitian Ekonomi dan Bisnis, 2(1), 10–21.
Suryajaya, I., & Sienatra, K. B. (2021). Kualitas Produk Dan Persepsi Harga Ditinjau Dampaknya Terhadap Keputusan Pembelian Produk Wear It. Performa, 5(3), 176–184.
Swandari. (2016). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merk Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Pembelian Ulang Produk Starbucks Denpasar. Jurnal Emas, 2(1), 51–70.
Tatik, N., Wakhidah, L., & Frianto, A. (2023). Pengaruh Citra Merek, Kualitas Produk dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Keripik Buah Ramayana Fruits Kota Batu. BIMA: Journal of Business and Innovation Management,5(2).
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Lesti Handayani, Islamuddin

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.