The Phenomenon Of Artist Vlog Content On Millenials In Bengkulu City (Study Of Phenomenology On Millennials In Bengkulu City)
DOI:
https://doi.org/10.53697/iso.v1i1.89Keywords:
Phenomenon, Vlog content, Artists, MillennialsAbstract
The purpose of this study is to find out the perspective of millennials in the city of Bengkulu on the phenomenon of artist vlog content. Data collection techniques that researchers use are interviews, documentation and observation. The data collection technique was purposive sampling by taking five informants from the millennial generation of Bengkulu city. After the data was obtained, it was analyzed using a descriptive qualitative study where the researcher conducted interviews with each informant for completeness of the data. This study uses the Merleau-Ponty perceptual phenomenology theory. The results of the research and discussion show that the millennial generation has the same perspective on the phenomenon of artist vlog content.
References
Ajeng, Andi Tenri. 2018. Vlogger Dan Konten Vlog Youtubers Palu: Motivasi Menjadikan Youtube Sebagai Media Berekspresi. Journal KINESIK Vol. 5 No. 3
Azmil, Feronika. 2013. Sejarah Singkat YouTube Situs Video Sharing Terbesar Tekstory. Diakses dari: https://www.merdeka.com/teknologi/sejarah-singkat-youtube-situs-video-sharing-terbesar-tekstory.html. (18 Januari 2021)
Chandra, Edy. 2017. Youtube, Citra Media Informasi Interaktif Atau Media Penyampaian Aspirasi Pribadi. Jurnal Muara Ilmu Sosial, Humaniora, dan Seni Vol. 1, No. 2
Clark, Moustakas. 1994. Phenomenological Research Methods, California: SAGE
Dunn, William N. (2003). Analisis Kebijakan Publik. Yogyakarta: Gadjah Mada University Press.
Faiqah, Fatty, Muh. Nadjib, dan Andi Subhan Amir. 2016. Youtube Sebagai Sarana Komunikasi Bagi Komunitas Makassar vidgram. Jurnal Komunikasi KAREBA Vol. 5 No.2
Hasbiansyah, O. 2008 “Pendekatan Fenomenologi: Pengantar Praktik Penelitian dalam Ilmu Sosial dan Komunikasi”. Jurnal Mediator. Vol. 9. No. 1.
Heridiansyah, Jefri. 2012. Pengaruh Advertising Terhadap Pembentukan Brand Awareness Serta Dampaknya Pada Keputusan Pembelian Produk Kecap Pedas ABC. Jurnal Stie Semarang, Vol 4, No 2,
Iksanti, Indah Nurul. 2018. Sikap Remaja Terhadap Tayangan Vlog. Skripsi. Surakarta, Universitas Muhammadiyah Surakarta
K. Bertens. 1981. Filsafat Barat Abad XX: Inggris-Jerman. Jakarta: Gramedia
Kuncoro, Amelia Murti, Alvina Octaviani Putri, dan Yulia Ayu Pradita. 2018. Vlogger Sebagai Saluran Menuju Generasi Milenial Produktif Indonesia. Seminar Nasional Manajemen dan Bisnis ke-3. Universitas Jember
Pemerintah Provinsi Bengkulu, Diskominfotik. 2021. Sekilas Bengkulu. diakses dari:https://bengkuluprov.go.id/sekilas-bengkulu/ (18 Januari 2021)
Permatasari, Dewi. 2017. Fenomena Social Climber Di Kalangan Mahasiswa. Skripsi. Surakarta, Institut Agama Islam Negeri Surakarta.
Proyeksi Penduduk Kabupaten/Kota Tahun 2010 – 2020 Provinsi Bengkulu. 2015. Jakarta : Badan Pusat Statistik
Purnamasari, Niken. 2017. Tentang Vlog Tren Kekinian Yang Sedang Menjamur. Diakses dari: https://news.detik.com/berita/d-3549754/tentang-vlog-tren-kekinian-yang-sedang-menjamur. (18 Januari 2021)
Sabani, Noveliyati. 2018. Generasi Milenial Dan Absurditas Debat Kusir Virtual. Jurnal Informasi Kajian Ilmu Komunikasi Vol. 48 No. 1
Sebastian, Tanius. 2016. Mengenal Fenomenologi Persepsi Merleau-Ponty Tentang Pengalaman Rasa. International Journal of Philosophy and Religion Vol. 32 No. 1
Sugiono, Shiddiq, dan Irwansyah. 2019. Vlog Sebagai Media Storytelling Digital Bagi Tokoh Publik Pemerintahan. Jurnal Studi Komunikasi Dan Media Vol. 23 No. 2
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Jurnal ISO

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.